Fő támogatónk: Bloomyloom

Az alábbiakban olvashattok egy exkluzív interjút fő támogatónkkal, a csodálatos, különleges, és nagy-nagy gonddal készített hordozók készítőivel, a Boomyloom-lányokkal: Baranyi Flórával és Fazekas Vikivel.

Egyedi kivitelezésű hordózóitok, kendőitek első látásra szerelem minden anyukának. Olvastam Rólatok, hogy mindketten művészeti szakon diplomáztatok – de mégis hogyan jutottatok el a babahordozás területére?

F: Én építészetet tanultam, de diploma után egyből belsőépítész-bútortervezőként kezdtem el dolgozni. Két évvel később Moholy-Nagy László formatervezési ösztöndíjat kaptam, nem hagyott nyugodni a formatervezés. Azóta eltelt tíz év, és még mindig így van. Szerettem volna egy saját terméket, és adódott körülbelül 2-3 éve egy speciális helyzet, amiben érdemes volt – akkor- elindulni: nagy igény a limitált hordozókendőkre (élményvásárlásra), és a nemzetközi vásárlóerő koncentrált, szervezett jelenléte a Facebookon. Megpróbáltuk.

V: Én formatervezőként kerültem a belsőépítész szakmába, innen inkább visszakanyarodás a tárgytervezés, nem újdonság. Elméletben már rengeteg ötletből gyártottam kész terméket, így nagyon örülök, hogy Flórával együtt dolgozva végre valami meg is valósul, sőt fejlődik. A téma az élethelyzetünk miatt adott volt, s arra törekedtünk/törekszünk, hogy olyan mintákat-formákat tervezzünk, melyek szélesebb rétegeket is megfognak, nem csak azokat, akik már elkötelezettek a hordozásban.

moments365_bloomyloom_4_web

Az anyagok mintái és színei szemet gyönyörködtetőek. Ti tervezitek őket? Mi inspirál Benneteket?

F: Mi tervezzük és nemcsak a mintát. A fonalakat is mi szerezzük be – gyártatjuk le esetenként – még nyersen, minden fázis erősen a kezünkben van. Mivel ez egy speciális terület – a komplex termékben erősen jelentkezik a textiltervezési vonal – komolyan továbbképezzük magunkat a mai napig. Mintákban-inspirációban azt a halvány határvonalat próbáljuk megcélozni, ami a közigénynek is megfelel, és szakmailag is vállalható.  Babás, de nem gyerekes. Kedves, de nem mézes-mázas. Színes, de nem vásári.

V: Minden, amivel találkozunk, inspirál, a tervezés nagy része fejben történik, szinte folyamatosan, a letisztázás sokkal gyorsabb, ott már a funkció, a racionalitás az ami sínre teszi az ötleteket.

Kisgyermekes anyukaként is láthatóan sikeres vállalkozást vezettek, Facebook oldalatokon tízezer fölötti a követőitek száma. Hogyan osztjátok be az időtöket? Mi a titkotok? :)

F: Nem tudom, szokva vagyunk a tempóhoz :)

V: Én sem tudom, azt hiszem, ha megpróbálnám az időmet beosztani, soha semmivel nem készülnék el :)

Kül-és belföldi piacra is dolgoztok: inkább angol nyelvű a kommunikációtok. Mi a stratégiátok? Milyen réteget kívántok megszólítani?

F: Eléggé hátrányban vagyunk a nemzetközi piacon, főként a nagyon korlátozott a gyártási háttér miatt. Viszont mivel nem állt szándékunkban tömegtermeléssel a hazai árversenybe beszállni, kénytelenek voltunk eleve nemzetközi vizeken indulni. Nagy kihívás ilyen paraméterekkel. A réteg, amelyet szeretnénk megszólítani: divat- és design érzékeny. Értékeli a gondos tervezést. Nem csak terméket, hanem élményt is vásárol. Aktív életmódot folytat a baba születése után is, és közel áll hozzá a válaszkész nevelés.

Miben különleges a hordozótok? Miért más, mint a többi?

F: Mikrocégben (két fős) minden részletet mi intézünk. Egy-egy minta tervezése cégen belül a lehető legkomplexebben történik (fonalvastagságok, mintaelrendezés, kötésterv, stb. nem csak a design, hanem az optimális használhatóság szempontjából). Ez biztos működni fog.

V: Mert magasra tettük a lécet és nem engedünk a minőségből.

Milyen korosztályú babák, kisgyermekek használhatják a hordozókat?

F: Igyekszünk minden szintet és életkort kiszolgálni, nagy hangsúlyt fektetünk a megfelelő tájékoztatásra minden termékünkkel kapcsolatban.


moments365_bloomyloom_3_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.